شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 322964
    تاریخ انتشار: 19/آذر/1401 - 11:30

    سازمان ملل خواستار نظارت بر تسلیحات ارسالی به اوکراین شد/ بسته جدید کمک نظامی 275 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین اعلام شد

    امکان درگیری روسیه و ناتو، نگرانی مسکو از نشت تسلیحات غربی از اوکراین به سایر مناطق، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، بسته جدید کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف و اجبار دیپلمات‌های روس برای ترک ایالات متحده، از جمله اخبار مهم پیرامون جنگ اوکراین هستند.

    سازمان ملل خواستار نظارت بر تسلیحات ارسالی به اوکراین شد/ بسته جدید کمک نظامی 275 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین اعلام شد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از "ایزومی ناکامیتسو"، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده عالی این سازمان در امور خلع سلاح  تاکید کرد: کشورهایی که از اوکراین حمایت نظامی می کنند باید با دقت اطمینان حاصل کنند تا تسلیحات ارسال شده به دست اشخاص ثالث نیفتد.

    وی شب گذشته در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «می خواهم یک بار دیگر تکرار کنم: مبارزه با «نشت» تسلیحات و مهمات عرضه شده به اوکراین به سایر مناطق، شرط لازم برای جلوگیری از تشدید درگیری و جلوگیری از بروز تهدیدات جدید برای امنیت در منطقه و فراتر از آن است و کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال می کنند، باید به این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشند.» 

    واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست، از افزایش عرضه غیرقانونی تسلیحات ارسالی به مقصد اوکراین به سایر نقاط جهان خبر داد. به گفته وی، تجهیزات قاچاق شده از اوکراین نه تنها در اروپا، بلکه در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا نیز در "بازار سیاه" ظاهر شده است.

    نبنزیا پیشتر گفته بود که روسیه خواستار  برگزاری نشست شورای امنیت در ارتباط با  عواقب تامین تسلیحات غربی به اوکراین شده است. وی ابراز نگرانی کرد که این تسلیحات به طور فزاینده ای به دست راهزنان و تروریست‌ها افتاده است.

    این دیپلمات روس در نشست دیشب شورای امنیت یادآور شد: در چنین شرایطی، شرکای غربی سابق روسیه تلاش خواهند کرد تا تمرکز خود را به روی ادعاهای بی اساس مبنی بر انتقال تجهیزات نظامی از ایران به روسیه معطوف کنند، در صورتی که مقامات مسکو و تهران بارها چنین ادعایی را تکذیب کرده اند.

    پیش از این برخی کارشناسان نظامی آمریکایی نیز تأیید کردند که با توجه به حجم بالای تسلیحات ارسال شده به اوکراین، امکان ردیابی نقطه نهایی استفاده از آنها بسیار دشوار است و در نتیجه تجهیزات نظامی غربی مرتباً  در  مناطقی بسیار دورتر از جبهه نبرد اوکراین پیدا می شوند.

     یک نظامی فعال نیروهای مسلح اوکراین نیز در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود که ژنرال های اوکراینی با کمک متخصصین آی.تی.، سلاح های وارداتی غربی را از طریق کانال اینترنتی "دارک نت" در  بازار سیاه می فروشند. به گفته وی، نیروهای ملی گرای اوکراینی سلاح ها را از انبارها خارج کرده و سپس آنجا را با شبیه سازی حملات روسیه تخریب می کنند تا  ناپدید شدن تسلیحات تسلیحات مشخص نشود. 

    در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دویست و نودم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

    ***

    پوتین: همه شرکت کنندگان در روند حل و فصل اوضاع اوکراین باید با واقعیت‌های زمینی کنار آیند

    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر خود به بیشکک در توضیح مدت زمان عملیات ویژه یادآور شد که روند حل و فصل اوضاع در اوکراین "آسان نخواهد بود و مسلماً طول کشیده و نیاز به زمان دارد"، البته "مذاکرات باید انجام شود. وی افزود: البته همه شرکت کنندگان در این روند  باید با واقعیت‌هایی که در جبهه نبرد در حال رخ دادن است، کنار آمده و با آن موافقت کنند.

    پوتین توضیح داد که هر روز درباره تامین نیروهای مسلح روسیه با وزارت دفاع در تماس است. وی گفت: حادترین مشکلات در حال حاضر حل شده البته در مجموع مشکلات تا حل کامل فاصله دارد که به مسئله زمان مربوط است، ارتش در حال بررسی امکان چرخش افراد بسیج شده در منطقه عملیات نظامی است. بنابراین هیچ پیش نیازی برای اعلام موج جدیدی از بسیج در روسیه وجود ندارد.

    پولیانسکی غرب را به سکوت در شورای امنیت درباره تامین سلاح کی‌یف متهم کرد

    دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته، جمعه  اعلام کرد که کشورهای غربی در نشست شورای امنیت که به تامین تسلیحاتی اوکراین اختصاص داشت، کلمه ای به طور مشخص در مورد این موضوع صحبت نکردند. 

     وی یادآور شد: "در مورد موضوع نشست امروز - یعنی عواقب پمپاژ سلاح اوکراین - شرکای غربی سابق ما حتی یک کلمه در این باره سخنی به زبان نیاوردند. و این علی رغم حقایق و شواهدی است که امروز ارائه شد.»

    علاوه بر این، این دیپلمات روس تاکید کرد، آنها نمی توانند روسیه را در کشته شدن مردم غیرنظامی در منطقه دونباس و اینکه سلاح‌های اوکراین به دست تروریست‌ها می‌رسد،  مقصر دانسته و سرزنش کنند.

    نگرانی روسیه از افزایش نشت تسلیحات ارسالی به اوکراین به کشورهای ثالث 

    واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه  در سازمان ملل شب گذشته، جمعه، در نشست شورای امنیت اعلام کرد که قاچاق اسلحه به اوکراین به کشورهای ثالث در حال افزایش است. 

     نبنزیا یادآور شد موضوعی که روسیه را وادار به درخواست برگزاری چنین  نشستی کرد، «پیامدهای قاچاق فزاینده تسلیحات عرضه شده به اوکراین به مناطق مختلف جهان برای صلح و امنیت بین‌المللی» بود.

    این دیپلمات گفت: "وضعیت در حال حاضر آنقدر  از کنترل خارج شده که سلاح های در نظر گرفته شده برای کی‌یف در بازار سیاه نه تنها در اروپا، بلکه در خاورمیانه و آفریقا نیز ظاهر شده است." وی افزود: گسترش تسلیحات ارائه شده به کی‌یف به سایر مناطق جهان به یک "موضوع دردناک جداگانه" تبدیل شده است. 

    وی هشدار ماه سپتامبر روسیه به شورای امنیت سازمان ملل در مورد خطر افتادن تسلیحات غربی به گروه های تروریستی و جنایتکار را یادآور شد و افزود: اینها گمانه زنی نیست، بلکه حقایقی بر اساس اظهارات پلیس کشورهای اروپایی است که با مشکل قاچاق سلاح مواجه هستند.

    این دیپلمات گفت: مشکل سرقت سلاح از انبارهای ارتش اوکراین از مدت ها قبل آغاز شده و هر روز جدی تر می شود.

    استولتنبرگ امکان تشدید درگیری در اوکراین و جنگ بین روسیه و ناتو را رد نکرد

    ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو معتقد است که درگیری نظامی کنونی در اوکراین می تواند به جنگ بین روسیه و ائتلاف آتلانتیک شمالی منجر شود. او این دیدگاه را روز جمعه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی نروژی بیان کرد.

    دبیرکل گفت: "من می ترسم که جنگ در اوکراین از کنترل خارج شود و به درگیری نظام بزرگ بین ناتو و روسیه تبدیل شود. اما من مطمئن هستم که  ما خواهیم توانست از این امر جلوگیری کنیم."

    استولتنبرگ در پاسخ به سوال مجری در مورد مسئولیتی که بر دوش اوست، پاسخ داد: "من احساس می کنم همه چیز بسیار جدی است. این دوران سرنوشت سازی برای اروپا و نروژ است. اگر مشکلی پیش بیاید، همه چیز می تواند به طرز وحشتناکی رقم بخورد."

    او با اشاره به کمک به کی‌یف، استدلال کرد که تنها یک اوکراین قوی می تواند صلح را تضمین کند. دبیرکل ناتو نظر خود را چنین توضیح داد که «در برخی مواقع صحبت کردن بی فایده است.  آنچه در اینجا نیاز است، ادامه حمایت نظامی اوکراین است. 

     انتقاد روسیه از گزارش سازمان ملل در مورد کشتار غیرنظامیان در اوکراین 

    وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که گزارش سازمان ملل در خصوص اوکراین، قتل عام و سایر جنایات کی‌یف را نادیده گرفته است.

    ماریا زاخارووا، سخنگوی  وزارت خارجه در این باره گفت: گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد اعدام های دسته جمعی و حملات به غیرنظامیان در خاک اوکراین یک جانبه و مغایر با واقعیات است و تنها در خدمت تلاش برای بدنام کردن نیروهای مسلح روسیه است. 

    به عقیده وی، این گزارش بر اساس اطلاعات و ادعاهای تایید نشده است. او روش انتخاب شهود را غیرشفاف خواند و همچنین اشاره کرد که کارکنان سازمان ملل ظاهرا از آنها "سوالات راهنمایی شده"  پرسیده اند.

    علاوه بر این، زاخارووا به این واقعیت توجه کرد که این گزارش به طور کامل اطلاعات موثق ارائه شده روسیه در مورد جنایات نیروهای مسلح اوکراین علیه غیرنظامیان در مناطق اوکراین به دلیل همکاری با ارتش روسیه را نادیده گرفته است.

    گروسی امکان ایجاد منطقه حفاظتی در اطراف نیروگاه  زاپروژیا را نزدیک دانست

    رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که یک منطقه حفاظتی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ممکن است در آینده قابل پیش بینی سازماندهی شود. 

    وی گفت: ما در حال پیشبرد رایزنی های خود در این خصوص با دو طرف اوکراینی و روسی هستیم و امیدوارم که این منطقه به زودی مورد توافق قرار گیرد و اجرایی شود. چنین اقدامی به فوریت مورد نیاز است.

    به گفته وی، در عین حال، چرخش چهارم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نیز انجام شد و اعضای تیم جدید جایگزین همکارانی شدند که در هفته های گذشته در این تاسیسات مشغول به کار بودند.

    گروسی همچنین تاکید کرد که نباید نیروگاههای دیگر در خاک اوکراین را فراموش کنیم. اگرچه آنها از منطقه درگیری مستقیم دور هستند، اما قابلیت استفاده آنها یکی از جنبه های مهم امنیت هسته ای در اروپا است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: متخصصان ما در هفته‌های اخیر کارهایی را با هدف کاهش این خطرات انجام داده‌اند و تا زمانی که لازم باشد این کار ادامه خواهد داشت.

    سازمان ملل از موافقت بلاروس برای تضمین ترانزیت غلات اوکراین خبر داد

    یوری آمبرازویچ، معاون وزیر امور خارجه بلاروس به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که کشورش آماده است تا از ترانزیت غلات اوکراینی از طریق خاک بلاروس اطمینان حاصل کند. این موضوع را شب گذشته استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی گوترش، پس از نشستی در سازمان ملل اعلام کرد.

    وی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «معاون وزیر خارجه بلاروس به دبیرکل اطمینان داده  که بلاروس بدون هیچ پیش شرطی، ترانزیت محصولات غلات اوکراینی از طریق خاک خود برای صادرات به بنادر جمهوری لیتوانی را می پذیرد.»

    روسیه پس از تجزیه و تحلیل بسته نهم تحریم‌ها، به آن واکنش نشان می دهد

    الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که این کشور  بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق اقدامات اتحادیه اروپا در بسته نهم تحریم‌های ضد روسی، در خصوص اقدامات تلافی جویانه خود تصمیم گیری خواهد کرد.

    به عقیده وی، بسته تحریمی بعدی ممکن است هفته آینده در بروکسل که در شورای وزیران اتحادیه اروپا بررسی و سپس در نشست سران تصویب شود.

    این دیپلمات در پایان گفت: «اتحادیه اروپا به تلاش برای تشدید تحریم‌ها ادامه خواهد داد، حتی اگر این تحریم‌ها آسیب بیشتری به خود اتحادیه اروپا وارد کند».

    پیشتر روز جمعه، یک مقام آگاه در بروکسل گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در تاریخ 12 دسامبر تصویب کنند.

    روسیه 200 شهروند دیگر کانادایی را تحریم کرد

    وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور 200 شهروند کانادایی را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است. ورود این افراد به روسیه برای همیشه ممنوع است.

    این وزارتخانه افزود: «در میان افراد تحریم شده مقامات عالی رتبه، نمایندگان بازنشسته و فعلی پارلمان، افسران مجری قانون، نمایندگان محافل کارشناسی، و همچنین فعالان بسیاری از ساختارها و سازمان‌های طرفدار اوکراین هستند که مستقیماً در خدمت روند روس راسی دولت جاستین ترودو  سهیم هستند.» 

    در این بیانیه یادآوری شده که این تصمیم مسکو بر اساس اقدامات تلافی جویانه و در پاسخ به تحریم های شخصی اعمال شده توسط اتاوا رسمی علیه مقامات، پرسنل نظامی، قضات، افسران مجری قانون و رجال اجتماعی روسیه اعمال شده است.

    سفیر روسیه: هیچ نشانی از بهبود روابط مسکو و واشنگتن وجود ندارد

    آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده روز جمعه، اعلام کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیاز یا علامتی که نشانه بهبود روابط دو کشور روسیه و آمریکا باشد، وجود ندارد. به گفته وی، تماس های فردی بین مقامات دو کشور یک استثنا است.

    آنتونوف افزود: «من ارزیابی مثبت و حتی اشاره به نوعی پیشرفت مثبت در روابط روسیه و آمریکا را نمی بینم. ما حتی در مورد ثبات استراتژیک گفتگویی نداریم، باید این واقعیت را بپذیریم و به صراحت بگوییم.»

    وی افزود که آنچه در حال رخ دادن است را می توان نتیجه سیاست روس هراسی واشنگتن نامید که گفتگوها را بعد از ماه فوریه "محدود کرد". علاوه بر این، سفیر یادآور شد، روند امتناع از گفت‌وگوی جدی و حرفه‌ای بین دو کشور در اسناد دکترین راهبردی  ایالات متحده گنجانده شده است.

    آنتونوف: کارکنان سفارت روسیه در آمریکا دائما تهدید می شوند

    آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که کارمندان سفارت روسیه در ایالات متحده دائما تهدیدات و پیشنهادهایی برای ارتکاب به خیانت به کشورشان دریافت می کنند. 

    وی اشاره کرد که اوضاع پیرامون نمایندگی های سیاسی روسیه در آمریکا متشنج است. وی افزود:  کارمندان ما همچنان تهدید می شوند. این تهدید به اصطلاح دعوت نامه هایی برای همکاری با سرویس های ویژه آمریکا است، به آنها پیشنهاد خیانت به سرزمین مادری و رفتن به سمت "آمریکای دموکراتیک"  می شود. و البته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با دیپلمات‌های روسی که این دعوت را قبول نکنند، برخورد می‌کنند.»

    گروهی از دیپلمات‌های روسی در ماه ژانویه مجبور به ترک آمریکا هستند

    آناتولی آنتونوف  روز جمعه اعلام کرد که در اول ماه ژانویه، گروه دیگری از دیپلمات های روسیه که واشنگتن به آنها دستور خروج از کشور را داده بود، مجبور خواهند شد تا خاک ایالات متحده را ترک کنند.  

    سفیر روسیه  توضیح داد: طرف آمریکایی به سیاست خود در کاهش حضور دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده ادامه می دهد. در اول ژانویه 30 نفر دیگر از دیپلماتهای ما به دلیل محدودیت در اعطای روادید از طرف وزارت امور خارجه مجبور به ترک خاک ایالات متحده می شوند.

    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه یادآور شد که واشنگتن سعی دارد سطح روابط دیپلماتیک با مسکو را کاهش دهد و دیپلمات های روس بیشتری را اخراج کند. 

    آمریکا نیروهای هوا- فضا و مرکز هوانوردی وزارت دفاع روسیه را تحریم کرد

    جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده نیروهای هوا-فضای روسیه و مرکز دولتی هوانوردی بدون سرنشین وزارت دفاع روسیه را تحریم کرده است. 

    وی افزود: امروز تحریم‌هایی را علیه سه سازمان روسی که در زمینه خرید و استفاده از پهپادهای ایرانی در خط مقدم بوده‌اند، اعلام می‌کنیم. نیروهای هوا-فضای روسیه و مرکز دولتی 924 هوانوردی بدون سرنشین وزارت دفاع این کشور از جمله تحریم‌شدگان هستند.

    کربی همچنین یادآور شد که ایالات متحده با متحدان خود در مورد عواقب "مشارکت دفاعی" بین روسیه و ایران گفتگو خواهد کرد. وی بار دیگر هیچ مدرکی مبنی بر تحویل پهپادهای ایرانی به فدراسیون روسیه ارائه نکرد.

    تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه روسیه

     وزارت خزانه داری آمریکا  بیش از 40 فرد و نهاد در 9 کشور، از جمله روسیه، را تحریم کرد. این محدودیت علیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، از جمله رئیس و سایر اعضای آن اعمال شده است.

    در نتیجه اقدامات انجام شده، همانطور که وزارت خزانه داری ایالات متحده یادآور شده، کلیه اموال و منافع موجود در دارایی افراد تحت تحریم در ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل آن به اتباع آمریکایی مسدود خواهد شد.

    این تحریم ها شامل علیه اشخاص حقوقی و شهروندان کشورهای کره شمالی، السالوادور، گواتمالا، گینه، ایران، مالی، فیلیپین و منطقه خودمختار تبت چین نیز اعمال شده است.

     بسته جدید کمک نظامی 275 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین اعلام شد

    کاخ سفید از بسته بعدی کمک نظامی آمریکا به اوکراین به مبلغ 275 میلیون دلار خبر داد. این موضوع روز جمعه توسط جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده اعلام شد. وی گفت: «امروز خوشحالم اعلام کنم  که بسته کمک دفاعی جدید 275 میلیون دلاری برای اوکراین به زودی ارسال خواهد شد.»

    بسته کمک نظامی آمریکا به کی‌یف شامل سیستم های دفاع هوایی، جنگ ضد هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات توپخانه خواهد بود. به گفته کربی، کاخ سفید با افزایش کنترل بر وجوه منتقل شده به اوکراین موافق است.

    دفتر زلنسکی در انتظار دریافت قریب الوقوع تانک های خارجی است

    میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به زودی تانک های آمریکایی و آلمانی، سامانه های دفاع ضد موشکی و سامانه جدید پرتاب موشک دریافت خواهد کرد. 

    وی روز جمعه در یک مصاحبه گفت:  «فقط به من اعتماد کنید، به زودی پاتریوت و تانکهای مدرن و بسیاری تجهیزات دیگر را خواهیم گرفت. <...> همه چیز در در اختیار ما خواهد بود.»

    به گفته وی، این تجهیزات قرار است ظرف چند ماه آینده تحویل شود. 

    دولت آلمان تاکنون بارها از ارسال تانک های مدرن به کی‌یف خودداری کرده است.

    مذاکرات اردوغان و آلکسی میلر در مورد عرضه گاز روسیه به ترکیه 

    آلکسی میلر، رئیس شرکت دولتی گازپروم روسیه، در جریان سفر کاری خود به ترکیه، با رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، در مورد عرضه گاز روسیه به این کشور گفتگو کرد. این مطلب روز جمعه در کانال تلگرامی این شرکت گزارش شده است.

    در بیانیه شرکت گازپروم آمده است: در چارچوب این سفر دیداری بین آلکسی میلر و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با حضور وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در استانبول برگزار شد. طرفین در مورد عرضه گاز به مصرف کنندگان ترکیه و چشم انداز ایجاد یک مرکز انتقال گاز در ترکیه گفتگو کردند.

    وزیر اوکراینی: 50 درصد زیرساختارهای ما آسیب دیده است

    الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساختارهای اوکراین روز جمعه اعلام کرد که حدود 50 درصد از زیرساختارهای حیاتی اوکراین برای تامین برق به شدت آسیب دیده و برخی از آنها نیز به طور کامل تخریب شده است.

    پیش از این در اوایل ماه دسامبر، مجله "نیوزویک" فروپاشی کامل سیستم انرژی اوکراین را تا پایان سال 2022 را پیش بینی کرد. به گفته کارشناسان، در صورت ادامه حملات هوایی روسیه، کل سیستم ملی انرژی کشور ظرف چند هفته ممکن است نابود شود

    نظرات بینندگان
    نظرات شما